Betöltés folyamatban...

Játékként kezdődik, de hamar komollyá válik!

A MOL-hoz bárki játszva bekerülhet

Az olajipar egyik legmenőbb tehetségkutatója a nyolcadik évébe lépett!
14 000 diák, 4 700 csapat, 70 ország 250 egyeteme: a számok mögött a MOL tehetségkutató versenyének eddigi története bontakozik ki. A Freshhh kétségkívül a világ egyik legrangosabb olajipari tehetségkutatójává vált az elmúlt években.

A világ nagy cégei a legtehetségesebb titánokra vadásznak. Eközben persze maguk a fiatalok is nyitott szemmel járják a szakmai nyílt napokat, workshopokat. A különböző belépési pontokat és lehetőségeket térképezik fel, hogy végül esélyt kapjanak álommunkahelyükön. A MOL 2007-ben döntött úgy, hogy évente rendezi meg saját fejvadász versenyét a legjobb és legagilisabb reménységek számára.

Szimulációs játék, de nem Playstationon
A 2014-es megmérettetés egy online játékkal –amolyan üzleti szimulációval – kezdődött, ahol a jelentkezőknek egy virtuális olajvállalatot, egy finomítót kellett felépíteni és működtetni. Szerencsére nem egyedül: a játékosok háromfős csoportokban versenyezhettek. Valójában maga a csapat megszervezése volt a belépő a játékba. Sokszor már összeszokott, kész csapatok érkeztek, de a „magánzók” is könnyen megtalálhatták társaikat egy külön erre a célra létrehozott csapatkereső alkalmazással.

Hozz jó döntést, juss tovább!
A játékos külső mögött igazából vérkomoly, tétre menő versengés van. A Freshhh-ben sohasem elég a lexikális anyag, a felhalmozott iskolai tudás. Mindig szükség van a szakmai kurázsira is. A játék során - egy részletes piacelemzést követően - olyan iparági és stratégiai feladatokat kellett a versenyzőknek megoldaniuk, amelyek során a jó döntéshozatal igazán kulcsfontosságú volt. Ezután csak a legjobb 40 csapat jutott tovább a következő fordulóba.

 

Next level: irány a benzinkút!
Következő feladat egy benzinkút-hálózat sikeres gazdasági és logisztikai működtetése volt. Innen már csak a legjobb 5 került a budapesti döntőbe, ahol a MOL szakembereiből álló zsűri előtt kellett elképzeléseiket bemutatni és különböző szakmai ill. stratégiai feladatokat megoldaniuk.

20 ezer euró és karrier!
A verseny komolyságát talán jelzi az a 20 000 euró, amely a 3 nyertes csapat között kerül arányos szétosztásra. De talán még ennél is fontosabb az a karrierlehetőség, melynek keretében a győztesek a MOL GROWWW programjához csatlakozhatnak.

Freshhh – nem lehet elég korán kezdeni
A Mol tehetségkutató programjának "kistestvére" 2010 óta már a középiskolákban is nagy sikerrel fut. A kémia-, fizika-, matematika-, biológia- és földrajztárgyú vetélkedő nem csak a jövő tehetségeiben szeretné elültetni vagy megerősíteni az olajszakmában is nélkülözhetetlen természettudományok iránti érdeklődést. Célja, hogy már a középiskolásokat is színvonalas versenyre sarkalja. Nem is csoda, mert a MOL szentül hiszi, hogy az olaj mellett a tehetség a legfontosabb nyersanyag.

Freshhh - nem lehet elég korán kezdeni